Vores weekendophold i Flensborg på Alter Meierhof

For et par år siden skulle jeg finde en god julegave til min kæreste og for en gangs skyld var jeg sent ude. Jeg begyndte efterhånden at blive en lille smule urolig, men pludselig faldt jeg over en deal på et weekendophold i Flensborg, som så spændende ud. Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke kendte særlig meget til Flensborg, men jeg vidste, at Flensborg lå tæt på den dansk / tyske grænse og at der derfor ikke ville være så langt, hvis vi skulle køre derned.

En hurtig tur forbi Google Maps viste, at det tog 3 timer at køre fra København til Flensborg i vores lille VW Polo og det var jo ganske overkommeligt!

Alter Meierhof med de 5 stjerner

Hotellet hed Alter Meierhof og det lå smukt ned til Flensborg Fjord. Det så virkelig imponerende ud og de 5-stjerner indikerede da også, at der var tale om et førsteklasses hotel, men der var noget der ikke stemte. Prisen virkede for lav. I Danmark ville det koste det dobbelte at bo så flot på et weekendophold.

Nå, men jeg var jo i tidsnød, så jeg endte med at bestille weekendopholdet til Flensborg og så måtte jeg bare krydse fingre for at alt var i orden.

TIP: Du finder som regel den aktuelt billigste pris hos Hotels.com.

På vej på weekendophold i Flensborg

Et par måneder senere pakkede vi spændte bilen sammen og kørte mod Alter Meierhof i Flensborg. Vi havde læst hjemmefra, at der var gratis parkeringspladser på stedet og det viste sig også at holde stik. Så da vi havde parkeret bilen, checkede vi ind på Alter Meierhof.

Vores værelse på Alter Meierhof

Vores oplevelse af Alter Meierhof

Allerede ved check in kunne vi mærke, at servicen var helt i top! Vi blev taget godt i mod og en høflig ung mand viste os op på vores værelse. Vi havde aldrig boet på et 5-stjernet hotel før, så vi vidste ikke hvad der ventede os. Værelset var virkelig hyggeligt og meget intimt. Farverne var holdt i lyse nuancer og det mindede lidt om de flotte badehoteller man har set i fjernsynet. Der var tænkt over hver en detalje og seng såvel som fjernsyn, lænestole og øvrige møbler var fremstillet i den bedste kvalitet. Intet var overladt til tilfældighederne og selv badekåberne som hang klar inde i klædeskabet til os, var bløde som silke. Det tegnede til at blive et godt weekendophold i Tyskland.

På bordet stod der en lille flaske kold champagne og en kurv med frisk frugt, som vi straks kastede os over.

Flot spa-område med udsigt over Flensborg fjordWeekendophold på Alter Meierhof i Flensborg

Herefter gik turen ned i spa-området. Det var ikke specielt stort, men til gengæld var det meget hyggeligt. Og til vores overraskelse, så var der ingen mennesker!

Fra spa- og wellness området kan man svømme udenfor, hvor der er den smukkeste udsigt udover Flensborg fjord. Efter et par afslappende timer på langs og til vands i spa-området begyndte maven at knurre, så vi gik op på værelset igen for at tage vores fine tøj på og gøre os klar til middagen.

En god madoplevelse

Der findes to restauranter på Alter Meierhof. Den ene har så vidt jeg husker en Michelin stjerne og selvom det kunne være sjovt at prøve, så ”nøjedes” vi med at spise i brasseriet. Vi fik en lækker treretters middag, hvor alt var helt i top. Jeg ved ikke, om det altid er sådan eller om vi bare var heldige, men der var næsten ingen mennesker på hotellet, så vi fik tjenernes fulde opmærksom.

Da vi kom op på værelset igen, blev vi noget overraskede. Vi havde jo kun været på værelset en times tid om eftermiddagen, men alligevel havde rengøringspersonalet været forbi og redt sengen og ryddet op. De havde tilmed også lagt et par hjemmebagte cookies til aftenkaffen. Hvor heldig har man lov at være? Vi skyllede kagerne ned med den kolde champagne og så gik vi ellers i seng efter en dejlig kærestedag.

Brunch på vores weekendophold på Alter Meierhof i FlensborgEndnu en god madoplevelse. Denne gang brunch

Næste morgen gik vi ned i brasseriet igen, hvor morgenmaden blev serveret. Den store brunch bød på alt det vi havde lyst til. Og der stod endda en kok og tog mod bestillinger, hvis man ønskede sig noget specielt. Man kunne nemt vænne sig til sådan en service!

Mulighed for at deltage på gratis hold

På vejen op til vores værelse gik vi forbi receptionen hvor receptionisten venligt mindede os om de forskellige gratis hold, man kunne deltage på. Min kæreste har tidligere dyrket yoga i et par år, så vi meldte os til yoga holdet, så jeg også kunne prøve det.

Der er mulighed for at få flere slags behandlinger på Alter Meierhof, men vi nøjedes bare med at læse vores bøger, slappe af og hoppe i vandet, når vi havde lyst til en dukkert.

Senere på dagen var vi som sagt til Yoga og det endte med at blive en pinlig fornøjelse. Heldigvis ikke for os.

På det lille yogahold deltog også et par ældre damer og den ene, havde lidt svært ved at holde prutterne inde og da rummet ikke var mere end 20 kvadratmeter stort, så havde hun noget svært ved at skjule de gentagne pruttelyde :-)

Romantik på Alter Meierhof i Flensborg

Se flere flotte billeder

Romantik i måneskærets lys

Aftenens middag var endnu engang god. Efter maden havde vi ikke fået helt nok af spa-området, så vi gik derned igen. Det var nu blevet mørkt udenfor og da det var i februar måned og derfor temmelig køligt udenfor, så steg dampen fra det varme vand flot op af den udendørs pool, hvilket skabte en meget romantisk stemning. Træerne rundt om poolen var lyst flot op og det var ret magisk at nyde det sidste af dagen derude.

Farvel og på gensyn, Alter Meierhof

Romantisk weekendophold i Flensborg - Alle burde gøre det

På afrejsedagen nåede vi også en dukkert, endnu en god morgenmad og til slut en gåtur langs fjorden. En perfekt afslutning på et skønt weekendophold i Flensborg!

Glade og tilfredse satte vi os ind i bilen og kørte mod det obligatoriske stop ved grænsebutikkerne i Flensborg, hvor bilen blev fyldt godt op.

Alter Meierhof var alt det vi havde håbet på – og mere til. Hotellet er flot, intimt og meget romantisk! Faciliteterne er helt i top og det samme er servicen. Det eneste der var i vejen var, at vi ikke havde tid til at forlænge vores weekendophold, men det kan vi næppe klandre dem for. Vi nåede ikke at opleve Flensborg by, men vi nåede til gengæld at slappe rigtig meget af og nyde hinandens selskab og det er nu engang det vigtigste.

Det koster altid nogle tusinde kroner, at tage på et romantisk weekendophold, men vores vurdering af Alter Meierhof er, at man får meget mere for pengene end et tilsvarende weekendophold i Danmark. Så hvis prisen ikke afskrækker jer, så er det bare om at få bestilt jeres romantiske weekendophold til Flensborg! Læs mere om Alter Meierhof og se de aktuelle priser for et skønt weekendophold ved fjorden.

Alternativer til Alter Meierhof

Alter Meierhof er bedømt til at være blandt de aller bedste hoteller i Flensborg området, men der findes også andre hoteller, der kan danne ramme om jeres romantiske weekendophold i Flensborg. Inden I bestemmer jer for, hvor I vil bo henne, kan det være en god ide, at tjekke den aktuelle pris på nogle af de tilsvarende hoteller i området, da der kan være en del penge at spare i visse perioder. Alter Meierhof ligger fem kilometer fra Flensborg by, så hvis I vil helt ind til byen og bo, så bør I også kigge på andre alternativer.

Jeg har fundet tre gode hoteller, som I også bør kigge på:

Strandhotel Glucksburg tæt ved FlensborgStrandhotel Glucksburg: Det oplagte førsteklasses alternativ

Strandhotel Glucksburg er bedømt til at være endnu bedre end Alter Meierhof (selvom vi har svært ved at tro på det). Hotellet minder på mange måder om Alter Meierhof, da det også ligger direkte ud til Flensborg fjord og har mange af de samme førsteklasses faciliteter.

Jeg har lavet et par pristjek og i mange tilfælde er Strandhotel Glucksburg faktisk billigere end Alter Meierhof. Så I bør tjekke den aktuelle pris, inden I bestiller jeres weekendophold.

Læs mere om hotellet og se de aktuelle priser

Arcadia Hotel Flensburg: Midt i Flensborg centrumWeekendophold på Arcadia Hotel i Flensburg

Hvis I gerne vil bo inde midt i Flensborg by, så er det oplagt at kigge nærmere på Arcadia Hotel Flensburg. Hotellet ligger lige ud til marinaen og I er derfor tæt på gågaden og de mange butikker. Faciliteterne på Arcadia Hotel Flensburg inkluderer sauna, restaurant og en mindre bar. Der er gode muligheder for at parkere i et p-hus i nærheden af hotellet og da det samtidigt også kun ligger små 2 kilometer fra stationen er det nemt at ankomme med toget.

Best Western Hotel Des Nordens i HarrisleeBest Western Hotel des Nordens: Mest værdi for pengene

Det sidste hotel jeg vil anbefale jer at kigge på, er Best Western Hotel des Nordens. Hotellet ligger 7 kilometer nord for Flensborg. Hotellet er det billigste af de nævnte, men nok også det hotel, der byder på mest ”value for money”. For lidt over 600 kroner per overnatning får I adgang til vandland, marina og udendørs pool – og I får tilmeld også gratis morgenmad med i prisen. I skal vælge Best Western Hotel des Nordens, hvis jeres weekendophold i Flensborg skal være godt og billigt. Forvent ikke luksus, men en god oplevelse!

Læs mere om hotellet og se de aktuelle priser

Se alle hoteller i nærheden af Flensborg

Hvis vi skulle på weekendophold i Flensborg igen…

Så ville det helt sikkert også blive på Alter Meierhof! Hotellet er dyrere end de andre mulige hoteller, men vi havde et par rigtig hyggelige dage sammen på hotellet og det levede til fulde op til vores forventninger og derfor var det alle pengene værd. Se hvad det koster at bo på Alter Meierhof.